27 Eylül 2011 Salı

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ KİMDİR, NASIL OLURUZ VE PÜF NOKTALAR NELERDİR

Bilinçli tüketici ; Piyasadaki fiyatları , ürünleri araştıran karşılaştırma yapan güncel bilgiye sahip kişidir. Bir haksızlıkla karşılaştığında , zarara uğradığında hakkını nerede nasıl arayacağını bilir .Aşırı tüketimi sevmez , İsraftan kaçınır , Alacağı ürünün fiyat etiketini kontrol eder. İhtiyacı yoksa kampanyalı , promosyonlu ürünlerin cazibesine kapılmaz.(oltaya gelmez ) Aldığı ürünlerin son kullanma tarihini kontrol eder. Taklit , korsan , sahte ürünlerden uzak durur. Elektronik ürünlerin garanti belgesi faturasını mutlaka alır ve onaylatır.Satın aldığı ürünleri 30 gün içinde iade edebileceğini veya değişim yapabileceğini bilir. Kapıdan veya telefonla satış yapan art niyetli kişilere itibar etmez.
175 bilinçli tüketici danışma hattını arayarak bilgi alır.

174 sağlıklı gıda hattını arayarak bilgi alır. İthal ürünleri değil yerli malını tercih eder.

Aç ve yorgunken alışveriş yapmaz. Gereksiz şeyler almaz. Naylon poşet yerine bez torba veya file kullanır. GDO’lu hormonlu , bozulmuş , ürünleri almaz.
Çevreye dost Sağlık bakanlığı , CE, İSO 9001 ve TSE belgeli ürünleri tercih eder.
Hem kendi bütçemiz hemde ülkemizin ekonomisine katkıda bulunmak için alınacak birkaç tedbir ; Gereksiz elektrik , su kullanımını azaltalım. Özellikle enerji tasarruflu ampul ve A sınıfı elektronik ürünler kullanalım. Belediyelerin ve sivil toplum kuruluşlarının birçok noktaya yerleştirdiği cam , kağıt , pil ve plastik konteynerlerine çöplerimizi atalım.
Tüketicileri koruma derneği gibi tüketici örgütlerine üye olalım aktif şekilde toplantı , seminerlerine katılalım. Gereksiz yere ihtiyaç kredisi ve kredi kartı nakit avans kullanmayalım. Unutmayalım ki bankalar verdikleri kredi ve kredi kartı faizleriyle kar rekorları kırmaktadır. Ayrıca her yıl tüketicilerine gönderdikleri 30-100 tl arası kredi kartı üyelik ücreti ile kullanıcılarını mağdur etmektedirler. Yaptığım araştırmalarda tüketici birlikleri ve şikayet bürolarına en çok şikayet edilen firmaların bankalar ve kredi kartı üyelik ücreti olduğunu öğrendim. Tüketicilere tavsiye olacak birkaç beğendiğim sözü sizlerle paylaşacağım ; Borcun kölesi olma Paranın efendisi ol , hakkını ara , öğren , sorgula ve çözüm bul . Herkese sağlıklı , mutlu, huzur ve tasarruf dolu günler diliyorum.
HAZIRLAYAN: UĞUR AĞIRGÖL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder