1 Mayıs 2016 Pazar

Gizli Müşterilik Nedir? Nasıl Yapılır?



MERHABA  YAKLAŞIK 12 YILDIR GİZLİ  MÜŞTERİ  OLARAK ÇALIŞAN  BİRİ OLARAK SİZLERE  DENEYİMLERİMİ  AKTARMAK İSTEDİM

Gizli müşteri veya daha doğru bir tanımla gizli denetçi, özellikle özel sektörde müşteriye doğrudan hizmet veren çok şubeli firma şubelerine sıradan bir müşteri olarak girerek hizmet kalitesini değerlendiren görevli.  Gizli denetçiler denetledikleri birimde firmanın öngördüğü düzeyde hizmet verilip verilmediğini, müşteri ile ilgilenilip ilgilenilmediğini araştırarak durumu bağlı bulundukları merkeze raporlarlar.

Bazı durumlarda gizli denetçiler karşılaştırma yapılabilmesi için rakip kuruluş birimlerinde de araştırma çalışmaları yaparlar

Peki  nasıl  Gizli Müşteri olabiliriz?

Google da aramaya Gizli müşteri yazınca bir çok firma çıkıyor bu linklere bakarak size uygun olanlara başvuru formunu doldurabilirsiniz.
Gizli Müşteri Araştırması; kendinizi müşteri gözüyle görmenizi sağlayan en etkili yöntemlerden biridir. Gizli Müşteri Araştırmaları ile hizmet kalitenizin standartlarınıza göre hangi noktada olduğunu görebilirsiniz. Ziyaret noktanızın genel görünümünü ve çalışanlarınızın kurum kültürüne uygunluğunu öğrenebilirsiniz.

Operasyondaki aksaklıkları, müşterilerinizden önce tespit edebilirsiniz. Gerekli aksiyonları daha hızlı alarak müşteri kaybınızı azaltabilirsiniz.   Alınan aksiyonların sonuçlarını bir sonraki proje döneminde takip edebilirsiniz.   Şubeler arasında rekabet yaratarak daha dinamik bir çalışma ortamı oluşturabilirsiniz.   Çalışanlarınızın prim sistemini daha adil bir şekilde yürütebilirsiniz.                    Kıyaslama (Benchmarking); Gizli Müşteri araştırmaları ile rakiplerinizin hizmet kalitesini de gözlemleyebilir ve kıyaslama yapabilirsiniz. Böylece; sektördeki yerinizi, rakiplerinize göre avantajlarınızı ve dezavantajlarınızı tespit ederek gerekli aksiyonları gerekli zamanda alma şansınız olur.Aslında gizli müşteri işi bir meslek gibi düşünülebilir. Sonuçta gizli müşteriler bir kazanç sağlamaktadırlar. Ancak genellikle bu getiri parasal yönden çok hizmet yönünde olmaktadır.
Mesela gizli müşteri yaptığı alışverişin yüzde ellisini iade alabilir veya gizli müşteri yediği yemeğin belli bir miktarını tekrar kendine bir kazanç olarak getirebilir. Bu gibi sektörlerde genellikle gizli müşteriye paradan çok fayda getirmesi amaçlanmaktadır ki böylece gerçek tüketiciye, gerçek insana ulaşabilsin.

Gizli Müşteri, özellikle özel sektörde müşteriye doğrudan hizmet veren çok şubeli işletme şubelerine sıradan bir müşteri olarak giderek hizmet kalitesini değerlendiren görevliye denir.

Gizli Müşteri, çeşitli işletmelere gidip, buraların ürün veya hizmetinden yararlanan ve bu ürün/ hizmet kalitesi hakkında geribildirimde bulunan kişilerdir.

Gizli Müşteri Araştırmalarının başarısı sahada gözlem yapan gizli müşterilerin başarısına dayanmaktadır. Sahada yapılan gözlemlerin kalitesini belirlemekte işin sonuçlarına yansımaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder