12 Ocak 2017 Perşembe

Başarılı Girişimcilik sırları



Girişimciler, konstrasyonunuzu yitirmeyin – beyninizi geliştirin.
Bir girişimci olarak yapmanız ve takip etmeniz gereken çok şey var. Dikkatinizi çekmek isteyen bitmek bilmeyen çalışanlar, müşteriler, email ve telefon görüşmeleri arasında konsantrasyonunuzu yitirmemek güç olabilir. Bunca patırtı arasında, beyninizin limitlerini bilmeniz ve etrafından dolanmanız hem konsanstrasyonunuzu artırabilir hem de üretkenliğinizi artırabilir.
Beyinlerimiz dikkat dağınıklığına sebebiyet verebilecek olguları fark etmekte o kadar iyi ki, günümüz dijital dünyasında odaklanmak oldukça zor hale geliyor. NeuroLeadership Institute Kurucu Üyesi ve Your Brain at Work (HarperCollins, 2009) kitabının yazarı David Rock “Dikkatinizin başka bir yere yönelmesi, etrafınızda bir şeylerin değiştiğinin işaretidir,”diyor. “Dikkatinizin başka bir yere yönelmesi bir uyarıdır, size ‘Dikkatini buraya çevir; tehlikeli olabilir’ demeye çalışır,” diyor Rock.
Beynimizin bu tepkisi tamamen otomatiktir ve kesinlikle engellenemez.
Bir anda birden çok işi yapmak önemli bir yetenektir ama negatif bi yönü de vardır: “Zekamızı azaltıyor, kelime anlamıyla IQ’muzu düşürüyor,” diyor Rock. “Hatalar yaparız, küçük detayları kaçırırız, yanlış yazarız veya yapmamamız gerektiği halde küplere bineriz.”
Nihai hedef daimi bir konstrasyon hali değil, ama her gün dikkatinizi dağıtacak şeylerden uzak kaldığını kısa bir zaman dilimi. “Günde yirmi dakikalık bir derin odaklanma süreci hayatınızı değiştirebilir,” diyor Rock.
Sizi daha konsantrasyonu yüksek ve üretken yapacak aşağıdaki üç ipucunu bir deneyin.
1.Yaratıcılık gerektiren işi ilk önce yapın.
Genellikle önce anlamsız işlerle başlar ve sonra zorlu görevlere geçeriz. Bu enerjinizi azaltır ve odaklanmanızı zorlaştırır. “İşe başladıktan sonraki bir saat içinde, baştaki halinize göre kapasiteniz oldukça azdır. Aldığımız her kararla beynimiz biraz daha yorulur,” diyor Rock.
Etkili bir biçimde odaklanabilmek için sırayı değiştirin. Sabah ilk iş konsantrasyon veya yaratıcılık gerektiren işleri bitirin ve daha kolay işlere, emaillerinizi silmek veya toplantı için zaman ayarlamak gibi, bakmayı günün ilerleyen saatlerinde yapın.
2.Zamanınızı detaylıca inceleyerek paylaştırın.
Binlerce insanı inceleyerek vardığı sonuca göre Rock, haftada yalnızca 6 saat kadar bir süre tam konsantrasyon sağladığımızı söylüyor. “Bu saatlerde ne yaptığınız konusunda özenli olmalısınız,” diye ekliyor.
Çoğu insan ya sabahları ya da gecenin ilerleyen saatlerinde odaklanmaları yüksek oluyor ve Rock’ın araştırmalarına göre insanların yüzde 90’ı en iyi düşünme potansiyeline ofis dışında sahip oluyor. Ne zaman ve nerede konsantrasyonunuzun yüksek olduğunu fark edin ve en zorlu görevlerinizi bu anlara saklayın.
3.Beyninizi bir kasmış gibi çalıştırın.
Bir anda birden çok işi yapmanın normal sayıldığı bir ortamda, beyniniz bu duruma hemen adapte olur. Dikkat dağınıklığı bir alışkanlık haline gelirken, aynı zamanda odaklanma yeteneğimizi kaybediyoruz. “Beyinlerimizi odaklanamayacak şekilde eğittik,” diyor Rock.
Dikkatinizi başka yöne çekebilecek her şeyi ortadan kaldırarak ve tek bir göreve odaklanarak konsantrasyonunuzu artırmaya çalışın. Küçük başlayın, günde belki beş dakika, ama bu sayıyı artırarak büyütün. Eğer zihninizin başka yerlere kaydığını fark ederseniz sadece elinizdeki işe geri dönmeye çalışın. Rock’a göre odaklanma becerisini arttırmanın “Fit olmaya çalışmaktan bir farkı yok, odaklanabilmek için kası çalıştırmalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder